Μαθητική κινητικότητα στο Ά μστερνταμ (Διαπίστευση ERASMUS, KA1 - 2023)

 

Την περίοδο 14 ως και 19 Απριλίου 2024, δύο μαθητές και δύο μαθήτριες της Β΄ τάξης, καθώς και ένας μαθητής της Γ' τάξης, μαζί με δύο συνοδούς εκπαιδευτικούς, συμμετείχαν στο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 που διοργάνωσε το Λύκειο Hervormd Zuid (HLZ) στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες των Ολλανδών συνομηλίκων τους σε ανταπόδοση της φιλοξενίας που είχαν προσφέρει όταν οι Ολλανδοί εταίροι βρέθηκαν στα Χανιά.

Οι πρώτες εντυπώσεις των μαθητών μας από τη διαμονή τους στο Άμστερνταμ ήταν πολύ θετικές, καθώς γνώρισαν έναν τρόπο ζωής αρκετά διαφορετικό από τον ελληνικό. Για πρώτη φορά, μετακινήθηκαν με τραμ και ποδήλατα, προσαρμόστηκαν σε διατροφικές συνήθειες και ωράρια γευμάτων εντελώς διαφορετικά από τα ελληνικά, ενώ αξιοποίησαν πλήρως μια ξένη γλώσσα (τα Αγγλικά) για τη συνεννόησή τους τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό περιβάλλον.  

            Η πρώτη μέρα, ξεκίνησε με αθλητικές δραστηριότητες(παραδοσιακά ολλανδικά παιχνίδια) που στόχευαν στο σπάσιμο του πάγου και τη δημιουργία συνεργατικών δεσμών μεταξύ των μαθητών από 4 διαφορετικές χώρες (Ελλάδα, Κροατία, Πορτογαλία και Ιταλία) και τους οικοδεσπότες (Ολλανδία). Καθώς το θέμα του προγράμματος ήταν «Οι Πόλεις μας ως Λιμάνια» (Our Port Cities), οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και επικεντρώθηκαν στη συγκέντρωση πληροφοριών για την προετοιμασία της εργασίας τους. Οι πληροφορίες προήλθαν από:

Επίσκεψη στο μουσείο Huis Willet-Holthuysen, το οποίο ήταν το μέγαρο ενός πλούσιου Ολλανδού εμπόρου του 18ου αιώνα (1η μέρα).

Επίσκεψη στο μουσείο Grachtenmuseum, με πολυμεσική παρουσίαση της ιστορίας της πόλης του Άμστερνταμ, της κατασκευής της αλλά και της πορείας της εξέλιξής της σε παγκόσμια εμπορική δύναμη (2η μέρα).

Επίσκεψη στο Κρατικό Μουσείο Τέχνης- Rijksmuseum, όπου μέσα από ένα «κυνήγι θησαυρού», οι ομάδες συγκέντρωσαν στοιχεία για την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης του Άμστερνταμ (3η μέρα)

Μαθήματα Γεωγραφίας και Ιστορίας που επικεντρώθηκαν στην κατασκευή των φραγμάτων και καναλιών στα οποία βασίζεται η ύπαρξη των Κάτω Χωρών, καθώς και στους εμπορικούς δρόμους και τις αποικίες που εκμεταλλεύτηκε η Ολλανδία στο παρελθόν ως μια μεγάλη ναυτική και αποικιοκρατική δύναμη (2η και 3η μέρα)

Ημερήσια εκδρομή στο Ρόττερνταμ, στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, με ξενάγηση στο υπερωκεάνιο SS Rotterdam που πλέον λειτουργεί ως μουσείο και ξενοδοχείο, επίσκεψη-ξενάγηση στο μουσείο World Museum Rdam και δείπνο με παραδοσιακές ολλανδικές κρέπες πάνω σε πλοιάριο (4η μέρα)

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των εργασιών των ομάδων, οι οποίες έκαναν χρήση όχι μόνο ψηφιακών μέσων για τη δημιουργία των παρουσιάσεών τους (power point presentations, reels και timeline mapping) αλλά και συμβατικών εργαλείων για τη δημιουργία αφισών που αναρτήθηκαν στους τοίχους των τάξεων, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο μουσείο.

Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δράση, επέστρεψαν στο σχολείο μας σαφώς πιο πλούσια σε εμπειρίες, εικόνες, γεύσεις, συναισθήματα και οπωσδήποτε με μερικούς καινούριους φίλους από την άλλη άκρη της Ευρώπης.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Ρούλα Κονσολάκη - Άννα Χατζηδάκη